Bezoek weer naar Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Harg - WaarBenJij.nu Bezoek weer naar Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Harg - WaarBenJij.nu

Bezoek weer naar Nederland

Door: hargs

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

05 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Bon dia,
Hier weer berichtje uit het zonnige warme Curacao.

Maandag 4 juni
Vandaag was het de laatste dag voor mijn familie. Gelukkig mocht ik vandaag om 10 uur beginnen dus kon ik nog eventjes afscheid nemen. Dit vond ik wel erg lastig dat ik weer afscheid moest nemen maaja gelukkig zag ik ze over 2 maanden weer. Uitgezwaaid door tante Wil, ome Arnold, Anton en papa vertrok ik alsnog bepakt en bezakt naar mijn werk toe. Met een dubbel gevoel zat ik op de scooter, ik had echt weer een fantastische week gehad en dat ik bij ze mocht slapen en nu moest ik afscheid nemen, waar ik zo niet goed in ben. Op mijn werk vroegen ze wat er aan de hand was aangezien ik waterige ogen had en ik een beetje down was. Daarna moest ik toch echt weer aan de slag en begon het ‘normale’ leven weer. De boot schoon maken, snorkels schoonmaken en tellen, inventarisatie en als laatste moest ik alvast voorbereiden voor de kayaktrip van de volgende dag, aangezien we 12 kayakkers hadden. Hiervoor moest ik de zwemvesten controleren en schoonmaken, de ruggensteunen, waterdichte tassen, etc. Om 18 uur was ik klaar met werken. ’s Avonds niet zo heel veel boeiends gedaan.

Dinsdag 5 juni
Vandaag moest ik iets eerder beginnen dan normaal, namelijk kwart voor 8. Dit vanwege het grote aantal kayakkers. We hadden een leuke groep kayakkers met veel stelletjes. Na een vermoeiende kayaktrip aangezien het tempo iets hoger lag, gingen we de kayaks schoonmaken en opruimen. Daarna gingen we de inventarisatie doen en de boodschappen. Om kwart over 4 waren we klaar met werken. ’s Avonds op tijd naar bed gegaan, aangezien ik best moe was.

Woensdag 6 juni
Vandaag had ik weer een dagje Klein Curacao. Om 6 uur stonden we weer de voorbereidingen te doen voor de trip. Om half 8 ’s avonds waren we klaar met werken. ’s Avonds filmpje gekeken en daarna naar bed gegaan.

Donderdag 7 juni
Om 8 uur mocht ik weer beginnen en voorbereidingen doen voor de kayaktrip. Na de kayaktrip ben ik de inventarisatie gaan doen en daarna de snorkels schoonmaken en controleren. Om kwart over 5 was ik klaar met werken. Thuis moest ik een beetje haasten aangezien we uiteten ging bij de Heeren als afscheid voor Laura, Jaleassa en Mireille. Toen we net ons eten kregen begon het keihard te regenen en alle meiden gillen omdat we nat werden aangezien we buiten zaten. Alle mensen natuurlijk lachen. Al snel kwam het personeel ons helpen met de tafels en stoelen te verschuiven onder de luifel. Daarna ging de rest stappen en ik ben me bedje in gedoken.

Vrijdag 8 juni
Om 9 uur moest ik beginnen te werken. Ik kwam aan en ik mocht bekers ontstickeren en een sticker van de Miss Ann er op plakken. Dat had ik met zo’n 360 bekers gedaan. Met een muziekje aan en een gezellig praatje met Loeki in kantoor ging het snel en waren we na 1,5 uur klaar. Daarna kwam mijn baas dat hij zijn loopkrukken in het oranje geverfd wilde hebben. Dat liet ik mij natuurlijk geen 2de keer zeggen en ik vroeg meteen waar ik de verf en kwasten kon vinden. We hadden geen oranje verf dus die ging ik zelf maken. Ik had hem de eerste keer geverfd en toen kwam mijn bazin langs en begon keihard te lachen wat ik nou weer aan het doen was. Loeki kwam natuurlijk ook even langs om z’n krukken te bewonderen. Toen zei ze dat het een beetje gelig was in plaats van oranje. Daar gaf ik haar geen gelijk in en zei dat het eerst ff op moest drogen voordat je de echte kleur zou zien. Na een korte pauze ben ik de boot schoon gaan maken. Na de boot schoonmaken ging ik nog 1 keer zijn loopkrukken verven aangezien ik vond dat hij nog niet overal er mooi op zat. Toen moest ik ook toegeven dat Loeki gelijk had, dat het geel was en niet oranje. Ik weer naar de verfkast gelopen en nog meer rood in de verf gegooid en toen was het wel goed gemengd. Na nog een mooie lik verf over z’n krukken waren ze prachtig oranje. Om half 3 mocht ik naar huis en ben ik lekker naar Zanzibar gegaan om daar nog even op het strand te liggen. ’s Avonds niet zo heel veel boeiends gedaan.
Zaterdag 9 juni
Vandaag was ik lekker een dagje vrij en ging ik met Stephanie naar Papagayo Beach om de eerste voetbalwedstrijd te kijken van het Nederlands elftal. Rond 13 uur gingen we er heen en zijn we eerst op het strand gaan liggen. Vlak voor dat de wedstrijd begon zijn we een plekje gaan zoeken. We zaten lekker buiten aan de zijkant te kijken naar een groot scherm. Na de wedstrijd tegen Denemarken die we hadden verloren was de sfeer een beetje neergeslagen en liep het al snel leeg. Toen zijn we nog even op het strand bij Zanzibar gaan liggen, de happy hour mee gepakt en daarna naar huis gegaan. Op Zanzibar had ik afgesproken met Robin een jongen van de landmacht voor een eetwedstrijd. We zouden beide 2 grote wraps opeten. Het ging niet om de snelheid maar om het feit of ik die 2 allebei op kreeg of niet. Nou het was me gelukt hoor en Robin ook ondanks hij niet echt trek had. Daarna namen we snel afscheid want we hadden thuis nog een bbq op het menu staan. Na nog heerlijk te hebben gebbqt ben ik nog even blijven chillen op de patio en rond half 12 naar bed gegaan.

Zondag 10 juni
Vandaag weer een dagje Klein Curacao gehad. Van 6 uur ’s ochtends tot 19 uur ’s avonds gewerkt.


Ayo!

  • 08 Juli 2012 - 12:25

    Lon:

    Hoi Steef, de laatste loodjes! Geniet er nog van en veel plezier samen met cynthia!!!

  • 08 Juli 2012 - 15:42

    Yvonne:

    Hoi Stephanie,

    Leuk dat je de krukken van je baas oranje mocht verven. En dat jullie daar ook het nederlands elftal hebben zien spelen. Helaas was het dit EK niet zo goede wedstrijd, maar ja wanneer kijk je nou met zoveel mensen tegelijk naar een voetbalwedstrijd. Maar het was weer leuk om wat over je belevenissen te lezen. Tot je volgende blog maar weer.
    Ayo!
    yvonne en willem

  • 10 Juli 2012 - 21:35

    Anouschka:

    Stephanie, nog een paar dagen en dan lekker weer naar huis.
    Kan mij voorstellen dat je het ook weer leuk vind om naar huis te gaan. En dat je samen met Cynthia terug komt is helemaal gezellig.
    Geniet nog samen, en een goede reis terug.
    Kees, Anouschka en Kevin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stephanie

Actief sinds 09 Feb. 2012
Verslag gelezen: 770
Totaal aantal bezoekers 12376

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 16 Juli 2012

Stage Curacao

Landen bezocht: